Enkele post bekijken
  #4  
Oud 20th November 2011, 19:13
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
Citaat:
Orgineel gepost door carmen.van.bouwel
Ik ben wel heel positief over dit artikel. Met die Go for Zero-applicatie op Facebook moeten jongeren elkaar durven sensibiliseren. Dit vind ik geen slecht initiatief. Ze worden er zelf bij betrokken en kunnen er iets aan doen. Het feit dat jongeren dagdagelijks op Facebook zitten, maakt het voor hen toegankelijker om een mailtje te sturen naar de bestuurder. Het moment dat ze in de wagen stappen, durven veel jongeren de bestuurder niet op zijn roekeloos rijgedrag wijzen. Je wordt meteen een pretbederver genoemd. Achteraf lukt dat beter.

Het lijkt mij zeer confronterend om een mailtje te krijgen van je vrienden, met als boodschap dat ze je rijgedrag niet appreciëren. Als bestuurder denk je toch in je auto dat je indruk aan het maken bent, ze vinden je stoer omdat je zo snel kan rijden in die bochten. Maar nadien blijkt dat niet zo te zijn... Het is enerzijds erg confronterend om dit van je vrienden te krijgen, maar anderzijds ga je meteen nadenken over de gevolgen van jouw rijgedrag. Je weet dat je vrienden bezorgd zijn om jou, maar ze vrezen ook voor hun eigen veiligheid. Jij bent ten slotte verantwoordelijk voor de mensen die met jou meerijden. Er zullen natuurlijk chauffeurs zijn die deze mails aan hun laars lappen, maar als je jong bent kan dit volgens mij wel een groot effect hebben.


Na het nieuws te hebben gezien zit ik toch met wat twijfels... Het ging erover dat iemand de applicatie had gebruikt en een artikel had doorgestuurd naar de bestuurder. Maar iemand anders (een familielid van de bestuurder) heeft dit artikel gelezen en was doodongerust. Zij dacht namelijk dat de bestuurder écht een dodelijk ongeval had veroorzaakt, terwijl dit gewoon een nepartikel was om de bestuurder te confronteren met zijn rijgedrag. Men moet er dus voor zorgen dat er geen enkele verwarring kan ontstaan, anders gaan mensen zich onnodig zorgen maken.
Met citaat antwoorden