19th November 2011, 19:22
|
Registered User
|
|
|
|
Rijden zonder licht is levensgevaarlijk! Als fietser bestaat de kans dat je je daarvan niet bewust bent, maar als automobilist besef je dat het een 'must' is om met een licht te rijden. Fietsers zijn echt niet zichtbaar als zij zonder licht rijden en dat kan zeer gevaarlijke gevolgen hebben.
De excuses die de studenten gebruiken vind ik al helemaal absurd... Je kan vergeten om je licht aan te steken, maar als je begint te fietsen, dan merk je toch dat het opvallend donker is? Je ziet zelf geen steek én de mensen zien jou niet.
Trappen met een dynamo is inderdaad zwaarder, maar als je kan kiezen tussen even wat zwaarder trappen of in het ziekenhuis belanden, dan is de keuze toch snel gemaakt, niet?
Ik begrijp dat studenten rondfietsen met een oude fiets, want een nieuwe fiets wordt nu eenmaal sneller gestolen. Als dit dan het geval is, dan moet je wel degelijk zorgen voor een apart lichtje of toch op zijn minst een fluo-vestje, zodat je (beter) zichtbaar bent.
Ik denk dat sommige mensen niet beseffen welke gevaren het meebrengt als je zonder licht fietst. Het is blijkbaar hoog tijd dat iemand hen uitlegt wat de gevaren en de gevolgen hiervan kunnen zijn. Ze spelen naar mijn mening echt met hun leven!
|