Enkele post bekijken
  #6  
Oud 19th November 2011, 12:30
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
Ik kan Belinda alleen maar bijtreden.
Zelf werk ik al enkele jaren op een internaat en inderdaad, steeds vaker komen internen op maandag van school met de mededeling dat ze geen huiswerk hebben. Ze hadden die dag immers een aantal uren studie (soms zelfs 5 tot 6u op een dag van 8 lesuren) en konden dan al hun huiswerk maken. Op zich is dat voor deze leerlingen op dat ogenblik best wel aangenaam. Ze hebben immers geen les en kunnen hun huiswerk al voorbereiden.MAAR als dan de periode van de examens eraan komt moeten deze leerlingen dan weer wel véél huiswerk maken want anders krijgen ze hun leerstof niet gezien. "Mevrouw, wij kunnen er toch niets aan doen dat onze leerkracht zo vaak afwezig is." Is dan ook een zinnetje dat ik vaak te horen krijg. En inderdaad, onze leerlingen mogen daar niet de dupe van zijn. Zij moeten aan het einde van het schooljaar de nodige leerstof gezien hebben, zonder dat ze daar zélf héél hard voor moeten werken omdat hun leerkracht te veel afwezig was.
Als je écht ziek bent, vind ik dat je kan en mag thuisblijven. Maar hoeveel leerkrachten zouden er niet zijn die op zaterdag nog wel naar een feestje kunnen of op weekend kunnen gaan maar op maandag 'ziek' zijn.
Persoonlijk vind ik het dan ook dat de invoering van een ziektebriefje geen slecht idee is. Akkoord, het vraagt meer organisatie maar in principe heeft iedereen er baat bij. Ik vermoed immers dat er dan minder afwezigheden zullen zijn en dit is in het voordeel van de leerlingen. En daarvoor doen we het toch, niet?
Met citaat antwoorden