Citaat:
Orgineel gepost door Laure.Mylemans
Als er echter kinderen bijzijn vind ik ook dat dit niet zou mogen. Ze worden dan van kleins af aan gestimuleerd en worden later zeer waarschijnlijk zelf een roker omdat ze ermee zijn opgegroeid.
|
Op wat baseer je dit? Hoe verklaar je dan dat ik en mijn zus niet roken terwijl wij beide zijn opgegroeid met rokende ouders?(ook in ons bijzijn)
Ik vind het raar dat iedereen er hier tegen is.
Ik ben voor, ik weet wat het is om met mensen in de auto te zitten die roken en dat is niet aangenaam. Ook al staat het raampje open, het blijft toch onaangenaam. En als kind ga je niet tegen je ouders in hoor, geloof mij, dat ik heb en mijn zus na 20jaar opgegeven.
Daarbovenop rijden mensen die roken met 1 hand, dus dat is ook gevaarlijk. Waarom mag rijden met een gsm niet en roken wel? Eten mag in de auto ook niet, enzoverder. Dus dat zet ik op dezelfde lijn hoor.
Zeker omdat wanneer de "assen" van de sigaret eraf moeten, ze sowieso dit zullen doen of ze hangen ermee vol. Dit kan op bepaalde momenten heel gevaarlijk zijn.
Het argument van: als ze in de auto met hun kinderen roken, doen ze dat op andere momenten ook. Ja maar op die andere momenten kunnen de kinderen desnoods de kamer verlaten (ik weet waarover ik spreek), dit kan je in een auto niet. En in een dergelijke kleine ruimte is dat nog veel schadelijker.