29th September 2005, 01:20
|
Registered User
|
|
|
|
Turkije wel of niet ?
Zware kost ! De materie is heel complex en zoals onzen Bart aanhaalt zijn er genoeg redenen om voor of tegen te zijn. Persoonlijk denk ik (zonder vooroordelend te kijken naar Turkije en de Turken) dat Europa hier niet klaar voor is. De laatste jaren wordt maar uitgebreid gelijk konijnen jong kweken. Het is allemaal mooi maar de economieën van al die landen en de levensstandaard verschilt zo enorm dat dat toch op een gegeven moment moet botsen en misschien wel moet barsten. We hoeven zelfs nog niet verder te kijken dan O-Duitsland. Op papier horen die er ook bij ... maar ga daar maar eens kijken. Dat voelt helemaal niet westers aan. Oké ... het is een gebaar dat zeker zal tellen op dit moment gezien de omstandigheden. Het zou een verrijking moeten zijn voor het grote geheel, maar is dat werkelijk zo ? Ik ben daar toch wat voorzichtig en sceptisch in. Hoewel ik helemaal niets tegen die mensen heb en hen als evenwaardig beschouw heb ik toch tegen gestemd omdat ik niet de indruk heb dat die hele gekte rond uitbreiden ons dichter bij elkaar brengt.
|