Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th November 2011, 15:00
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Eerlijk gezegd schrok ik van deze cijfers. Ik vind het persoonlijk redelijk belachelijk dat je als leerkracht snipperdagen neemt en hier misbruik van maakt omdat ik vind dat leerkrachten zéker niet te klagen hebben qua vakantiedagen! Als ze dan nog eens een extra verlengd weekend willen vind ik dit gewoon hebzuchtig en egoďstisch.

Natuurlijk kan je best, als je bijvoorbeeld in het weekend ziek was of je voelt je 's maandags niet zo goed, uitzieken zodat je geen leerlingen en/of collega's besmet. Maar tijdens het lezen van dit artikels heb ik toch mijn twijfels gekregen of het hier wel effectief gaat over dagen dat deze leerkrachten echt ziek zijn.

Ook ben ik het eens met de mening van Jolien Vissers als het gaat over de ziektebriefjes van de dokter. Ik vind dit niet noodzakelijk als het gaat over één dag dat je afwezig bent, maar er moet echter wel een gesprek volgen tussen de directie en de leerkracht die iets te veel 'toevallig' ziek is op een maandag of een vrijdag. Enkel op deze manier kan de samenwerking goed verlopen.
Met citaat antwoorden