Enkele post bekijken
Oud 17th November 2011, 23:28
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User

RE: Honderden Antwerpse studenten staan bloed af op Bloedserieus

Ik vind het ook een zeer mooi initiatief. Het is zeer positief dat ze dit willen uitbreiden naar hoge scholen. Voor vele studenten is het geven van bloed, plasma of bloedplaatjes onbekend en dit is de ideale manier om het te leren kennen.
Wel vind ik het jammer dat studenten vaak tijdens hun studententijd bloed geven en hier later mee stoppen. Donoren kunnen ze immers altijd gebruiken.
Bloed geven kan je in elk dorp doen en de inzameling gebeurt viermaal per jaar. In de gemeente waarin ik woon vindt dit gedurende één maand plaats in de verschillende deelgemeenten. Bijvoorbeeld in de ene deelgemeente de eerste week op maandag, in de andere de tweede week op dinsdag, in nog een andere de derde week op woensdag en tot slot in de laatste deelgemeente op donderdag. Dus dan is de kans al zeer klein dat je geen tijd hebt om bloed te geven. Daarbij komt nog dat het geven van bloed helemaal niet zolang duurt(10-15 min).
Ik denk dat ze dit best ook promoten, zodat studenten weten dat ze na hun studies bloed kunnen blijven geven.
Met citaat antwoorden