Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th November 2011, 13:21
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Dat het milieu zou lijden onder het afschaffen van de bedrijfswagen lijkt mij vrij onlogisch en vergezocht. Wanneer werknemers een bedrijfswagen toegewezen krijgen, krijgen ze hier meestal ook een tankkaart van het bedrijf bij. Vaak gaat het dan zelfs om ongelimiteerd tanken. En wat heeft ongelimiteerd en gratis tanken als gevolg?... Meer tanken, meer met de wagen rijden en dus bijgevolg meer CO2-uitstoot. Wanneer mensen niet moeten kijken naar de prijs van de diesel of benzine, gaan ze volgens mij sowieso meer verbruiken en dus ook meer vervuilen. Mensen die geen bedrijfswagen bezitten gaan veel meer opletten dat ze niet al te vaak moeten gaan tanken omdat de prijzen toch vrij hoog liggen tegenwoordig. Hierdoor gaan ze opletten dat ze de auto niet onnodig gebruiken om zich te verplaatsen.

Verder sluit ik mij aan bij het tegenargument van Fenna over het feit dat er dan meer vervuilende wagens zullen aangekocht worden. Het is inderdaad zo dat mensen die een bedrijfswagen toegewezen krijgen doorgaans een hoge functie bekleden. En een hoge functie betekent ook meestal een hoog loon bij mijn weten. Het is trouwens zo dat wanneer bedrijfswagens afgeschaft zouden worden, de mensen die een wagen kregen meer uitbetaald zullen worden. Hun verlies van een bedrijfswagen wordt dan gecompenseerd met een hoger loon. Daarmee gaat het argument van meneer De Haes dus niet op.

Ik denk dat we ook rekening moeten houden met het feit dat deze woorden uit de mond van een CEO van Mercedes-Benz komen. Deze man zal er inderdaad geen baat bij hebben dat de bedrijfswagens duurder zullen worden of zelfs verdwijnen. Daarom haalt hij even het, eerder gevoelige, milieu-aspect aan. Hij is natuurlijk al bang dat hij heel wat euro's zal mislopen indien deze hervorming doorgevoerd zou worden.
Met citaat antwoorden