Onderwerp: A True Scapegoat...
Enkele post bekijken
Oud 28th September 2005, 16:34
didpro didpro is offline
Registered User

Amerika ... wolf in schapenkleren ...

Laat ons duidelijk zijn. De foto's met Lynndie England (en ook de andere Amerikaanse militairen trouwens) waarop Iraakse gevangenen vernederd zijn tot op het bot druisen in tegen alle conventies die je maar kan bedenken. Nogal logisch dat zo iemand daar wel enkele jaartjes achter de tralies eens goed over mag gaan nadenken. Het feit dat de betreffende een kind niet zal zien opgroeien is op zich ook zeer erg, maar daar had de dame in kwestie maar eerder aan moeten denken. Het stoort me vooral dat er in de regionen van de hogere officieren niemand is veroordeeld (en dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren). Alsof men tot op het allerhoogste niveau niet zou weten wat er gaande was. Laat me niet lachen. Ook hier mist het paraplusysteem zeker niet zijn effect. Amerika wil met die veroordelingen naar de buitenwereld bepaalde zaken recht zetten, maar ze slaan de bal kompleet mis. En dan nog Engeland die daar als een 'total freeky nutcase' in meeloopt. Ik kan maar 1 ding besluiten ... het is zeer triest gesteld met onze internationale waarden en normen. Eigenlijk zouden de leiders van een land daar een voorbeeld in moeten stellen maar dat is blijkbaar zeer moeilijk. Altijd maar op de kap zitten van een ander en niks kunnen verdragen van anderen naar jezelf toe. (als je met een vinger naar iemand wijst ... weet dan wel dat er nog altijd 3 naar jou terugwijzen.)
Van een wolf weet je dat je moet oppassen. De angst die je hier hebt is ingecalculeerd. Maar het ergst van al zijn die schapen die de mooie Jan naar buiten willen uithangen, maar net zo doortrapt zijn als de wolven zelf. Achteraf gezien is het wel goed dat het naar buiten is gekomen. Dat is tenminste toch al weeral eentje minder die in de doofpot moet blijven. Geloof me ... het belangrijkste en meest schokkerende zit daar nog in, maar zal er waarschijnlijk nooit meer uitkomen ook. Ik vertrouw die kerels voor geen cent.
Met citaat antwoorden