Enkele post bekijken
Oud 16th November 2011, 17:39
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User

Thumbs up

Ik ben ook zeker en vast blij dit te lezen. Om eerlijk te zijn baarde ik mij al zorgen over het alcoholgebruik bij jongeren. Met jongeren bedoel ik kinderen van 14 tot 18 jaar. Als ik uitga naar een fuif, discotheek, café,... dan zie ik vaker en vaker meer jongere kinderen. Dan heb ik het over veertienjarigen die om 3uur 's nachts nog steeds ronddwalen op een fuif. Maar het is niet persé dat wat me verontrust, maar wel het feit dat je ze dan vaak ziet rondlopen met alcohol in de handen. Zelfs op straat zie ik soms groepjes jonge tieners met een fles drank over straat lopen. Dat gaat me wat te ver... Er moet een besef zijn dat alcohol niet zomaar een drankje zoals een colaatje is. Jongeren moeten bewust zijn van de gevaren. En niet alleen de gevaren van dronken worden, maar ook de gevaren op lange termijn.

Het bewust maken van jongeren is voor een groot deel de taak van de ouders. Zij moeten erop hameren dat overmatig alcoholgebruik schadelijk is. Maar naast de ouders kunnen ook de school en verschillende sensibiliseringscampagnes zeker en vast helpen. Dat blijkt nu dus uit dit artikel. Nadat ik het bericht gelezen heb ben ik toch al iets 'geruster' dat het toch niet de slechte kant opgaat.
Met citaat antwoorden