Enkele post bekijken
  #1  
Oud 16th November 2011, 07:48
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lille
Posts: 30
Spuiten en slikken moet kunnen op de VRT

‘Spuiten en slikken moet kunnen op de VRT'
woensdag 16 november 2011, 03u00

BRUSSEL - ‘De VRT is klaar voor programma's als “Spuiten en slikken”', zegt minister van Media Ingrid Lieten.
In een interview met de website Jongerenzender.com liet de minister van Media, Ingrid Lieten (SP.A), zich ontvallen dat ze geen graten vindt in een programma als Spuiten en slikken op de VRT. Vanaf midden 2012 zendt de openbare omroep op een derde kanaal na 20 uur programma's gericht op jongeren uit.

Spuiten en slikken is een programma over seks en drugs dat uitgezonden wordt op de Nederlandse jongerenzender BNN, en is erg controversieel. Zo experimenteerde de presentator Filemon Wesselink met zowat elke drug op de markt. Aanvankelijk kreeg het programma heel wat tegenkanting uit politieke hoek.

‘Ik ga ervan uit dat zo'n programma ook hier heel wat heisa zal veroorzaken en ik bereid me erop voor dat ik parlementaire vragen zal mogen beantwoorden', zegt Lieten in het interview. Ze liet ook weten dat de VRT heeft gevraagd aan Stampmedia, een persagentschap voor en door jongeren, om dit najaar een proefprogramma te maken.

(vdr)

Bron: De Stadaard Online: Bron

Mijn mening:
Ik vind dat een dergelijk programma zeker op de Vlaamse zender te zien moet zijn. Het is een programma dat jongeren interessant vinden en ze tegelijkertijd veel informatie geeft over wat er op dat moment in hun leven gebeurt. Seks en drugs zijn voor veel ouders moeilijke thema's om met hun kinderen over te praten, een programma als 'Spuiten en Slikken' neemt een deel van deze taak over. Dat er wat controverse zal zijn bij de oudere generaties is volgens mij van ondergeschikt belang als je kijkt naar de voordelen.
Met citaat antwoorden