15th November 2011, 18:27
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Meerhout
Posts: 50
|
|
Het is inderdaad beter om kwaliteit boven snelheid te verkiezen. Beter een doordacht en effectief systeem dat nog even op zich laat wachten dan een systeem dat gedurende de jaren toch niet doeltreffend en degelijk blijkt te werken.
Ergens stel ik me ook vragen over de invoering van de domeinen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar volgens mij is het moeilijk om leerlingen op die manier in te delen naargelang hun capaciteiten en leervermogen. Momenteel hebben we een systeem waar men spreekt over beroeps-, technisch- en algemeen onderwijs maar werkt dit dan zo ineffciënt? Volgens mij is het belangrijk om zulke niveau's te behouden, een leerling weet op die manier waar hij/zij zichzelf het beste kan ontplooien (mits de nodige informatie over de inhoud van deze indelingen). Misschien is dit een voorbarige reactie en misschien blijkt het gebruik van deze domeinen toch efficiënter te zijn dan het huidige gebruik maar dit zal de tijd uitwijzen, momenteel heb ik nog steeds mijn twijfels over het taaldomein, het wetenschapsdomein,...
|