Enkele post bekijken
Oud 15th November 2011, 12:32
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Pensioen wordt niet genieten maar afzien: Bijna gepensioneerde vrouw maakt voor ons h

Wij zijn de generatie die moeten gaan werken voor de pensioenen van onze ouders, en wij moeten leerlingen opvoeding die voor ons pensioen moeten gaan werken. Dat is eigenlijk wel een mooi beeld als je het zo leest, maar niets is minder waar. Het zal er allemaal niet beter uitzien. Mensen gaan veel langer moeten werken, en de pensioenen zullen alsmaar dalen. Voor de economie is er geen andere weg, maar voor de werkende mens is dit natuurlijk niet zo voordelig. Er zullen een heleboel mensen zijn die hiertegen gaan klagen, zij willen niet opdraaien voor de fouten (en putten/schulden) van de overheid. Dit is ook normaal, zelf zou ik ook zo reageren. Al zou ik het als leraar niet zo erg vinden om lang(er) te moeten werken, in vergelijking tot sommige andere beroepen.
Dit artikel geeft een concrete situatie weer die ondersteunt wat ik net heb gezegd. Het is totaal niet mogelijk om voor sommigen te leven in luxe, laat staan om nog maar te overleven in de huidige maatschappij. Armoede is een probleem van alle tijden, maar de kloof tussen arm en rijk wordt alsmaar groter. Er komen opnieuw klassenverschillen in de wereld die meer en meer vorm krijgen. Dit gaat nog escaleren binnen de kortste keren.
Met citaat antwoorden