Enkele post bekijken
Oud 15th November 2011, 12:30
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User

Het argument dat je je ongemakkelijk voelt bij een vreemde taal als je ze niet verstaat, gaat niet helemaal op vrees ik. Voel je je ook ongemakkelijk als je Spaans, Italiaans, Portugees of Grieks hoort? Ik denk dat je zo omzeilt dat je schrik hebt van talen zoals het Arabisch.

Het Arabisch wordt meteen in verband gebracht met terrorisme, geweld, bedreiging,... Dat is echt niet nodig. Je hoeft toch niet bang te zijn als je een taal hoort die je niet verstaat. Denk je dan meteen: Het gaat over mij? Ik denk dat het probleem dan ligt bij degenen die zich 'ongemakkelijk' voelen bij een vreemde taal. Niet bij diegenen die de taal spreken.

Als je op reis gaat naar bijvoorbeeld Turkije, Egypte of Tunesië, heb je dan ook constant een onveilig gevoel als je mensen hoort praten? Dat lijkt me vrij vermoeiend om zo op reis te gaan

Ik denk dat het heel belangrijk is dat we er allen aan wennen dat er meerdere talen op straat te horen zijn. Het is misschien wel eens leuk om te weten waar mensen rondom je het over hebben, maar het hoeft niet. Als we nu ook al gaan oordelen over de taal die mensen spreken... Waar eindigt het dan?
Met citaat antwoorden