15th November 2011, 12:06
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Bart.Rijmenams
ik ben het voor een deel eens met steffi, een pak rammel uitdelen is niet meer van deze tijd, en oh my god, een kind dat zondig is, als je elk kind moet gaan kreupel slaan omdat het 'iets fout' doet dan is ELK kind bedekt met blauwe plekken. bovendien is een kind slaan zwak en een teken van onmacht. en ook die 'pedagogische tik' kan niet!!!!!!!! wat je ook zegt je begaat een fout bij het slaan van een kind, om wat voor reden dan ook!!!
|
Een pedagogische tik is niet hetzelfde als slaan... Als een kind als het klein is bijvoorbeeld aan een hete kookplaat wil komen en de ouder tikt zachtjes op zijn handen om hem duidelijk te maken dat dit een negatief effect kan hebben. Een kind van 3 begrijpt nog niet dat het dit niet mag doen omdat de plaat warm is en het zich dan kan verbranden... Je kan het er aan uitleggen, maar het kind zal dit niet begrijpen en vervolgens nog steeds de plaat gaan aanraken... Een pedagogische tik is ook niet bedoelt om het kind pijn te doen en dus al helemaal geen lijfstraf waar het blauwe plekken van zou krijgen. Als een kind echter oud genoeg is om te beseffen wat de uitleg achter een verbod betekent vind ik de pedagogische tik ook niet meer van toepassing. Ik verkies zelf ook woorden boven daden, zeker als het om opvoeding van kinderen gaat. Maar er is een groot verschil tussen de pedagogische tik en het ziekelijke beeld dat hier geschetst wordt van de Nederlandse dominee. En dan weten dat er vandaag de dag nog steeds gezinnen zijn waar kindermishandeling een dagelijkse gebeurtenis is en dat er niets aan gedaan wordt. Dat is pas schandalig!
|