Enkele post bekijken
Oud 15th November 2011, 00:44
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User

Toen ik de titel las, vond ik deze wat luguber overkomen. Bij nader inzien vind ik dit toch wel een goed idee. Als je sterft door een verkeersongeval, kunnen je organen nog andere mensenlevens redden. Wel vind ik dit iets wat dan wel met ouders en/of familie moet worden besproken. Je bent (in de meeste gevallen) tenslotte ongeveer 18 jaar en dat is voor zo'n beslissing toch nog aan de jonge kant. Ikzelf zou wel meer schrik krijgen om een verkeersongeval mee te maken aangezien er precies gedeeltelijk 'verwacht' wordt dat je iets zal meemaken. Ik vind ook niet dat dit noodzakelijk samen met het rijbewijs moet worden geregeld, maar je toch de vraag moet worden gesteld of je er over wil nadenken. Dan zal men geen overhaaste beslissingen gaan nemen. Toch blijf ik echt wel een voorstander van orgaandonatie. Je moet je maar eens inbeelden dat je persoonlijk iemand kent die dringend een nieuw orgaan moet krijgen. Dan denk je wel twee keer na over zo'n dingen. Uiteraard moet je er ook respect voor hebben als de familie/vrienden van het verkeersslachtoffer liever het lichaam met rust laten.
Met citaat antwoorden