14th November 2011, 20:32
|
Registered User
|
|
|
|
Deze jongen is autistisch en werd dus gezien als de " zwakkere", maar ik wil er toch even op duiden dat dit iedereen kan overkomen. Iemand bedreigen, en dus tot dingen aanzetten die hij/zij zelf niet wil,gebeurd meer en meer. In dit artikel is het wel een heftige vorm van bedreigen, maar ook op school gebeurd dit. Zo heb ik al eens iets gelezen over een jongen die steeds op weg naar huis werd "overvallen" door een groepje jongens. De jongen(het slachtoffer) moest steeds het geld afgeven dat hij op zak had. Een kennis van mij werd vroeger zelfs bedreigd door middel van dreigbrieven die ze in haar brievenbus toegestopt kreeg. Ook wanneer er ruzie is onderling tussen een groepje jongeren hoor je vaak: " we pakken jullie nog wel" ook dit is een lichte vorm van bedreiging. Een bedreiging kan dus sterk variëren, maar kan dus ook wel steeds gevolgen met zich meebrengen voor het slachtoffer. Ik denk dan vooral aan emotionele schade. En dan is de vraag vaak: " Waarom ik?" En dan denken ze ook vaak: " Ik hoop dat ze zelf eens worden bedreigd." Maar dit laatste gebeurd meestal niet, de "daders" weten dus ook helemaal niet hoe groot de emotionele schade wel kan zijn.
|