Enkele post bekijken
Oud 14th November 2011, 19:19
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User

Ik denk in tegenstelling tot Annelies dat het voorstel van de CD&V wel een keertje kan werken.
Ik zal mezelf als voorbeeld nemen op mijn mening te staven. Ik wil vast en zeker dat mijn organen later gebruikt worden voor orgaandonatie. Spijtig genoeg wordt dit onderwerp bij ons thuis weinig aangekaart. Ik kan dus wel geloven dan mijn ouders, wanneer ik sterf, mijn organen niet willen afstaan voor donatie. Hoe sterk ik er ook van overtuigd ben dat ik mijn organen wil afstaan voor donatie, toch heb ik dit nog nooit gaan aangeven. Ik doe dit niet omdat ik geen zin heb of omdat ik nooit op het gemeentehuis kom. Nee, noem het misschien maar lui van aard maar ik ben er nog nooit op gekomen. Wanneer het betreffende formulier mij echter op een correcte manier (lees: mits een korte uitleg) aangeboden wordt, wanneer ik toch op het gemeentehuis moet zijn, dan zal ik geen moment twijfelen dit te ondertekenen.
We kunnen uit mijn persoonlijk voorbeeld dus besluiten dat er wel mensen zouden zijn die de stap eerder zetten als het formulier hen onder de neus wordt geschoven. Als het niet zo is, en mijn mening dus fout is, dan hebben we het toch geprobeerd en stond de orgaandonatie toch nog eens in de belangstelling en heeft het hopelijk enkele gezinnen aan het praten gezet. Dit zal ook al een effect hebben.
Met citaat antwoorden