14th November 2011, 17:52
|
Registered User
|
|
|
|
Di Rupo moet op bepaalde vlakken zijn naam nog waarmaken als formateur. Een beetje meer leidingskracht over zijn troepen zou toch gewenst zijn. Ook een snellere afhandeling van de begroting zou moeten. We zien nu al wat er gebeurt op de financiële markten. Toch heeft hij de verdienste van een akkoord rond de staatshervorming al op zak. Ik denk dat daar het grootste probleem zit. Ik denk dat het nu mee aan de PS, sp.a en cdH is om 'ja' te zeggen tegen saneringen. De MR heeft al veel toegevingen gedaan op het communautaire (denk aan de lozing van de FDF, toegevingen rond BHV, ...). Ik denk dat ze zich nu ook niet zullen laten doen, gelijk hebben ze. Net als CD&V en Open VLD sta ik achter een overheid die meer bespaart. Nieuwe inkomsten zijn onvermijdelijk, maar ik denk dat het grootste deel toch uit besparingen bij de overheid zelf moet komen. Ik zou willen dat alle partijen zich nu eens moedig tonen en doen wat écht moet: een begroting maken. De begroting mag toch niet de speeltuin worden van de politieke partijen wie wat binnenhaalt zeker?
|