Enkele post bekijken
Oud 14th November 2011, 16:27
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

Nederlandse dominee roept op zondige kinderen te slaan

Nog een persoon die niet mee is met de tijd!
Heeft het slagen van een kind enig positief effect? Als iemand hier positief op antwoord moet die persoon wel eens dringend naar de dokter samen met dominee Vlietstra.
Hoe kan je nu eigenlijk zo kortzichtig zijn? Ik denk dat we allemaal er wel over eens zijn dat slagen, verwondingen, mishandelingen uit 'den boze' zijn de dag van vandaag. Wij allemaal zouden als leerkracht dit toch moeten beseffen, hoop ik.

Maar natuurlijk, het cliché aller tijden: wat zijn lijfstraffen? Waar ligt de overgang tussen ' het geven van een tik op de schouder' en 'met de knieën op de rand van de trap gaan zitten en met de meetlat op de knokels slaan'?
Om te koppelen naar lijfstraffen in het onderwijs! Is een klop tegen de schouder al mishandeling? Intuïtief normaal niet, maar je weet maar nooit! Tegenwoordig mag je als leekracht een leerling bijna niet fysiek aanpakken of je krijgt meteen drie advocaten op je afgestuurd door de ouders van het kind.

Om niet te ver af te wijken van het artikel wil ik gewoon meedelen dat zulke denkpistes van deze dominee volgens mij echt niet meer kunnen de dag van vandaag! Hopelijk is de meerderheid van de bevolking slimmer dan deze knaap!
Met citaat antwoorden