Enkele post bekijken
  #4  
Oud 14th November 2011, 13:58
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Dit doet mij denken aan iets dat mijn briljante leerkracht Godsdienst in het zesde middelbaar zei. Het gaat namelijk over verband tussen seksueel verlangen en Sinterklaas. Dit klinkt heel dom, maar het is waar.

Elk kind wacht elk jaar in grote spanning op het moment. Sinterklaas komt langs! Het is altijd wachten tot de avond van vijf december, je schoentje staat klaar en je weet dat je braaf moet gaan slapen. Het seksueel verlangen heeft ongeveer ook zo iets. Vooral jongens kunnen in principe uitkijken naar dat eerste seksuele contact zoals kleine kinderen uitkijken naar Sinterklaas.

Het zijn niet mijn woorden, maar die van meneer Sebastiaan Huybrechts, maar ik snap wel wat hij bedoelt.

Nu mijn punt in verband met die reclame. Wanneer je doorheen het jaar cadeautjes geeft aan je kind en het door de reclameboekjes laat bladeren, stimuleer je het verlangen dat het kind naar aanloop van Sinterklaas. Wanneer je een verlangen te vaak stimuleert, is het na een tijd niet meer speciaal. Dit is ook bij seksueel contact het geval.

Het is dus zo, wanneer je je kind te veel in contact brengt met Sinterklaas in reclameboekjes of winkels, krijgt Sinterklaas na een tijd niet meer dezelfde betekenis en daarom is reclame zo vroeg op het jaar geen goed idee.
Met citaat antwoorden