Enkele post bekijken
Oud 11th November 2011, 12:14
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

Sommige stopborden staan inderdaad op een verkeerde plaats of soms staat de stopstreep zo dat je het verkeer niet kan zien aankomen. Toen ik met de rijschool aan het oefenen was, moest ik van mijn rijinstructeur bij elk stopbord of stopstreep stoppen. Bij sommige stopstrepen moest ik eerst stoppen en dan een beetje verder rijden om het verkeer te kunnen zien aankomen. Dan moet ik eigenlijk twee keer stoppen, namelijk aan de stopstreep en aan de drukke baan om het verkeer te zien. Ik vind het een goed initiatief van Touring om de verkeerborden die niet op hun plaats staan te verzetten, weg te nemen of een ander bord te plaatsen. Misschien zullen de mensen dan meer geneigd zijn om de verkeersregels na te leven wanneer de borden op een meer realistische plaats staan.
De 100 euro die als minimum boete wordt geďnd, vind ik eigenlijk wel veel. Zelfs als je traag voorbij het stopbord rijdt, levert je dat nog een boete op van minstens 100 euro. Volgens mij zijn er in het verkeer ernstigere vergrijpen die minder beboet worden. En aan de andere kant is het zo dat er aan een stopbord effectief moet gestopt worden, net zoals je bij een rood licht dient te stoppen. Hopelijk worden de borden in de toekomst op de plaatsen gezet waar ze horen te staan.
Met citaat antwoorden