Enkele post bekijken
Oud 10th November 2011, 20:39
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Wouter G
maar dat is nog een ver-van-mijn-bed-show

DAT is waarschijnlijk de reden waarom er zo weinig donoren zijn! Als iedereen denkt dat hij 100 jaar gaat worden en denkt dat hij/zij nooit een orgaan zal nodig hebben...
Ik vind ook dat er meer aandacht mag komen voor dit probleem en dan wel speciaal gericht op jongeren om hen bewust te maken van het probleem. Hen laten inzien wat ze kunnen betekenen voor een ander gezin, want zij kunnen hierdoor misschien een nieuwe start krijgen. Er worden tegenwoordig meer verassingen gedaan, dan begrijp ik niet goed waarom de familie geen organen wil afstaan (in de veronderstelling dat ze het niet willen doen om het lichaam niet te 'beschadigen'). Ik denk ook dat we er opener moeten over communiceren zodat onze familie niet de keuze moet maken maar zodat we zelf de keuze al gemaakt hebben. Om de 5 jaar moeten we naar het gemeentehuis voor een nieuwe identiteitskaart: als men hier dan zou vragen om donor te worden, om de 5 jaar kan je dan je keuze nog aanpassen ... Als de vraag rechtstreeks gericht is, gaan er misschien meer mensen 'ja' zeggen dan dat ze er speciaal voor naar het gemeentehuis moeten rijden want dan zijn het alleen de mensen die er al over nagedacht hebben en nu wordt iedereen 'verplicht' om er over na te denken. Misschien zou dit al een beetje kunnen helpen om aan meer donoren te geraken?
Met citaat antwoorden