
10th November 2011, 19:25
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
|
|
Reactie
In de eerste plaats vind ik dat Touring deze controle goed heeft uitgevoerd. Ze geven zelf ook toe dat sommige stopborden gewoon niet passen op de plaats waar ze staan. Zelf maak je dit als chauffeur wel eens mee. Je komt aan een kruispunt waar je een heel goed overzicht hebt op al het verkeer dat het kruispunt nadert. Eigenlijk ik het dan niet echt nuttig om nog te stoppen, aangezien je goed kan zien dat er niemand nadert, dat je niemand kan hinderen of dat je niemand anders in gevaar brengt.
Op drukkere kruispunten zijn deze borden natuurlijk wel nuttig. Dan geven de borden eigenlijk aan dat het kruispunt dat je wil oversteken zeer gevaarlijk is. En dat stoppen voor het stopbord wel noodzakelijk is.
Misschien zouden ze bij Touring de 'overbodige' stopborden moeten aankaarten bij de instantie die hierover mee kan beslissen. Dan kunnen ze deze borden vervangen door de gevarendriehoek of een voorrangsteken zoals Toering zelf al voorstelde.
|