Enkele post bekijken
Oud 10th November 2011, 01:53
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door anneleen.van.saet
Ik vind het een zeer goede zaak dat er concrete regels zullen komen betreffende de inschrijvingen op stadsscholen. We weten allemaal dat er al jaren een groot probleem is met deze inschrijvingen. Ouders of grootouders moesten dagen vooraf kamperen op de straat van de school om enige zekerheid te hebben dat hun kind ingeschreven werd in de desbetreffende school. Dit had vaak vreemde gevolgen. Ouders die genoeg geld wouden neertellen voor een andere persoon in hun plaats te laten wachten, grootouders die dagen vooraf hun kleinkinderen 'een dienst' wilden bewijzen, kinderen moesten naar een school gaan die kilometers verder dan hun woonplaats lag ... Uiteindelijk kwam het er op neer dat GOK niet tot uiting kwam. Door de regels die men nu invoert zal alles vlotter verlopen en zijn in de scholen alle klasse hopelijk vertegenwoordigd.
Kan mij idd herinneren dat ik nog niet eens zo lang geleden door 'een bevriend koppel' werd gevraagd om te bellen naar een school om hun kind daar school te kunnen laten lopen... Uitgerekend dankzij mijn telefoontje is dat toen ook effectief gelukt, waardoor ik bij het eerstvolgend bezoek overladen werd met kussen, zowel door hem als door haar... Uiterst sympathiek uiteraard, mijn ego heeft er ook niet direct onder geleden , maar het is toch echt een systeem 'van mijn botten', allesbehalve slecht dus dat dit - hopelijk! - tot het verleden mag behoren!