Enkele post bekijken
Oud 9th November 2011, 16:41
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User

Blauwe ogen voor 5.000 dollar

08/11 Als het van de Amerikaanse dokter Gregg Homer afhangt, kan je over enkele jaren je ogen blauw laten laseren. Voorwaarde is wel dat je van jezelf bruine ogen hebt. De behandeling zou zo'n 5.000 dollar kosten.
De idee komt voort uit het feit dat iedereen wordt geboren met blauwe ogen. Door het pigment dat zich na de geboorte in de cellen ophoogt, krijgen je ogen een andere kleur. Door de structuur van de pigmentcellen zo'n 20 seconden te bestralen, zou ons lichaam een eiwit afscheiden zodat de beschadigde cellen worden weggehaald. Zo kan iedereen blauwe ogen krijgen op drie weken tijd.

2014

De techniek is nog in ontwikkeling, maar zou in 2014 op punt moeten staan. Volgens Gregg Homer is de behandeling volkomen veilig, maar daar is lang niet iedereen het over eens. “Het pigment is er niet voor niets,” merkt oogchirurg Larry Benjamin op. Zo zouden er zich problemen kunnen voordoen als het pigment wordt verwijderd. In het ergste geval zou dat kunnen leiden tot cataract.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...000-dollar.aspx

Eigen mening: De vraag die ik mij stel bij het lezen van dit artikel is deze: "Is het echt noodzakelijk om deze therapie te ontwikkelen?". Wij mensen verschillen allemaal van elkaar, is het nodig dat iedereen die "felbegeerde" blauwe ogen heeft?

Ik vind het goed dat er verschil bestaat tussen mensen, anders zou het hier maar een saaie boel zijn moesten we allemaal dezelfde wezens -met hetzelfde uiterlijk en gedachten- zijn. Ik weet van mezelf dat ik hier overdrijf, het gaat hier namelijk enkele over de oogkleur.
Toch vind ik het ontwikkelen van deze 'therapie' nutteloos, onze oogkleur is genetisch bepaald (door de genen van onze ouders!) waarom zouden wij deze eigenschappen die wij meekregen van onze ouders zomaar wegwissen?
Met citaat antwoorden