Enkele post bekijken
  #2  
Oud 9th November 2011, 14:50
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Facebook tegen partnergeweld

Ik vind het om eerlijk te zijn wel verontrustend dat één op vijf vrouwen tussen 18 en 24 jaar slachtoffer zijn van partnergeweld. Dit is 20% van de vrouwen! Dit vind ik persoonlijk een hoog percentage. Ik denk dat veel mensen hiervan zouden opschrikken, er zijn weinig mensen die weten dat partnergeweld zo vaak voorvalt. Ik vind de campagne ‘Geweld, geen gezicht’ een goed initiatief. Zeker omdat het via een sociaal netwerk opgestart wordt. Bijna alle jongeren hebben een profiel op facebook en daarom kan men via deze weg de meeste jongeren bereiken. Ik vind het ook goed dat vrouwenorganisaties vanaf vrijdag door Brussel en Vlaanderen trekken om het project te promoten. Zo worden de mensen die alsnog geen facebook hebben, ook op de hoogte gesteld. Het is volgens mij niet enkel nuttig voor het feit dat mensen weten dat partnergeweld zo frequent voorkomt, maar ook omdat jongens dan zullen beseffen dat dit fout is. Hiermee kunnen ze dus misschien ook het percentage laten dalen. Als de vrouwen weten dat ze moeten oppassen wanneer ze in bepaalde situaties zitten en mannen ervan bewust zijn dat het fout is, dan lijkt het mij vanzelfsprekend dat er minder partnergeweld zal voorvallen.
Met citaat antwoorden