Enkele post bekijken
Oud 8th November 2011, 23:54
willem.van.huffel willem.van.huffel is offline
Registered User

Toen ik de titel zag was ik ergens toch wel verrast. Ik wist dat roken hoog in de lijst stond als doodsoorzaak, maar op de derde plaats dat vind ik toch vrij hoog. Zoals Ann Cornelis al zei, "Wat is nu een sigaretje?" het gevaar kan zich ook in kleine dingen verschuilen. Bedenk nu eens als roker hoeveel sigaretten je rookt op een maand en vervolgens op jaarbasis. Het getal kan nogal groot uitvallen voor sommige mensen. Dus ergens is het ook te begrijpen dat dood door roken in de top 3 staat.
Mensen kunnen wel zeggen, als we op alles moeten gaan letten wat gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid, kunnen we beter niets meer doen. Deze stelling is enigszins waar, maar persoonlijk zou ik het toch niet al te vaak uittesten. De zin die dan in mijn hoofd komt is 'Men moet het lot niet tarten'.
Ik kan nu wel zeggen dat roken dodelijk is net zoals vele mensen dat doen, maar dit haalt weinig uit. Doordat ik dit zeg zal bijna niemand stoppen met roken, maar ja wie ben ik om hun leven te bepalen in verband met wat ze niet mogen doen? Toch zou ik willen zeggen: rokers als je niet kan stoppen met roken nadat je dit soort artikels hebt gelezen, denk dan aan 'Is roken het allemaal wel waard?'. Als je niet kan stoppen, probeer dan in ieder geval het aantal sigaretten te verminderen.
Met citaat antwoorden