Enkele post bekijken
Oud 8th November 2011, 21:52
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Seksisme versus racisme

Ik persoonlijk heb hierover nog nooit nagedacht. Ik had ook echt geen idee dat seksisme en racisme in relatie stonden met elkaar. Nu ik er zo over nadenk, lijkt het mij inderdaad wel logisch. Dat de interculturele gevoeligheid zeer laag is bij mensen die seksistisch zijn ingesteld, had ik voordien nog nooit gehoord. Ikzelf ben van natuur uit niet echt racistisch, maar ik kan mij wel inleven in de mensen die dit wel zijn. Ik ken veel mensen die racistisch zijn, dus ik ken hun gedachten wel ongeveer en ergens begrijp ik hun gedachten ook wel. Toch heb ik enkele bedenkingen bij dit artikel. Seksisten zien vrouwen als het zwakke geslacht, dus ze vinden zochzelf superieur in sommige opzichten. Racisten zijn mensen die niet tegen mensen kunnen van een andere nationaliteit. Ik kan dus wel begrijpen dat seksisten ook meestal racisten zijn, aangezien ze zichzelf als superieur beschouwen. Dat racisten ook meestal seksisten zijn, dat betwijfel ik toch een beetje. Het is niet omdat je mensen van andere culturen niet kan luchten, dat je daarom ook vrouwen als minderwaardig zien. Dit zal wel het geval zijn bij enkele personen, maar ik denk niet dat dit geldt voor de meerderheid van de racisten.
Met citaat antwoorden