Enkele post bekijken
Oud 8th November 2011, 15:18
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Ik denk dat hier toch wel genuanceerd moet worden. Het woord Jihad wordt nogal snel gebruikt als een terrorist zichzelf opblaast. Vergis je niet, Al Qaida is een organisatie die politieke oorlog voert en de Islam als dekmantel gebruikt. Als je hier intrapt is dat je eigen zaak en niet die van de miljoenen moslims die net hetzelfde denken over terrorisme als wij.

En dat wij Westerse christenen dit niet kunnen vatten is volgens mij ook niet echt aan de orde. Het christendom heeft vroeger ook Jihads gevoerd en dat noemde men kruistochten, die waren trouwens veel groter en gestructureerder aangepakt dan de aanslagen waar we nu van horen.

Ook vandaag de dag nog zijn er wel degelijk veel radicale christenen en het zou niet de eerste keer zijn dat die een homo of een wetenschapper met niet-bijbelse ideeën aanvallen. Als je werkelijk denkt dat het christendom dé godsdienst van liefde is, lees dan een keer het oude testament.

Mijn punt is: Veralgemeen dit niet en ga niet over de Islam spreken als een godsdienst van haat. Verder zijn de aangehaalde feiten hier natuurlijk ongelooflijk dramatisch en erg, dat staat buiten kijf.
Met citaat antwoorden