Enkele post bekijken
  #8  
Oud 8th November 2011, 12:36
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
Het is inderdaad een goed initiatief. Zoals eerder vermeld door Joren Paulussen, is roken een ingeburgerd iets. Het heeft een sociale waarde. Het doorbreekt een sociale muur. Hoeveel niet-rokers vergezellen de rokers wel niet buiten? Als mijn vrienden vragen om even mee buiten staan doe ik dit. Waarom? Het geeft de mogelijkheid om even bij te praten over onderwerpen waar andere mensen geen weet van hebben. Veel mensen doen dit ook. Een andere reden waarom ik graag even mee buiten ga staan is omdat er binnen meestal een slechte geur hangt die daarvoor verdoezeld werd door de sigarettengeur. Dit merk je vooral in uitgaanscafés als deze afsluiten.
Om het nu even over de tenten en houten chalets te hebben, ik vind het een goed idee. De wetgeving dicteert dat er in cafés nog mag worden gerookt, maar in een aparte ruimte. Velen kiezen een goedkopere en naar mijn mening, rendabelere oplossing: een verwarmd buitenterras. Hoe tof is het niet om buiten te staan rond een vuurkorf met een warme chocolademelk voor de vrouwen en een heerlijk pintje voor de mannen?
Ik weet niet wat voor problemen deze tenten kunnen veroorzaken. De niet-rokers hebben hun café zonder rokers en de rokers kunnen nog verwarmd roken buiten.
Met citaat antwoorden