8th November 2011, 11:16
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kijk, net zoals Jynthe en Jens, ook wel eens graag naar 'boecht' op tv. Aan de kijkcijfers te zien, zijn we zeker niet de enigen dus op zich vind ik niks mis met dat soort programma's.
Ik heb in 2009 het tweede seizoen van Mijn Restaurant in Turnhout van heel dichtbij meegemaakt. Mijn broer was souschef in 't Gerecht en ook ik ben er af en toe gaan helpen in de keuken, heb mee promotie gemaakt, sloeg een babbeltje met Chris en Wendy, werd ongemakkelijk van de constante aanwezigheid van cameraploegen,...
Sindsdien kijk ik toch héél anders naar dat soort programma's. Dat die programma's gemaakt worden met als enige doel de kijkcijfers de hoogte in de jagen, daar was ik mij al eerder van bewust. Maar dat er achter de schermen, zo'n psychologische én financiële spelletjes gespeeld worden, daar schrok ik toch behoorlijk van.
Als je dan als kandidaat met de beste bedoelingen, uit bent op wat media aandacht, kan ik mij best voorstellen dat de schok groot is als je achterblijft met een chronische vermoeidheid, een psychologische en (vooral) een financiële kater.
Kortom, niks mis met 'boecht' op tv, maar niet ten koste van alles.
|