Enkele post bekijken
Oud 8th November 2011, 09:01
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User

Dit artikel vond ik op de site van De Standaard. Deze vergoeding zou ook worden toegekend in België.

700 slachtoffers seksueel misbruik maken kans op vergoeding Kerk

dinsdag 08 november 2011, 06u37
Bron: belga
Auteur: mtm

De Belgische bisschoppenconferentie is bijna klaar met haar huiswerk rond de compensatieregeling voor slachtoffers van seksueel misbruik door geestelijken. Alles samen zijn er intussen bijna 700 klachten genoteerd. Dat melden Het Belang van Limburg en De Gazet van Antwerpen.

In totaal zijn er 776 klachten bekend: 478 dossiers die bij de commissie-Adriaenssens in beslag werden genomen tijdens operatie Kelk, 204 slachtoffers hebben zich rechtstreeks bij het federaal parket gemeld, 69 anderen dienden een klacht in bij de lokale parketten en 28 klachten kwamen bij het bisdom Gent binnen.

Een groot aantal feiten is intussen verjaard, maar dat wil niet zeggen dat de slachtoffers geen schadevergoeding kunnen eisen.

De zes experts die onderzoeken of de misbruikslachtoffers van geestelijken een financiële compensatie kunnen krijgen, willen hun werk nog deze maand afronden.

Bron: http://www.destandaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF2111108_002

Mening: Ik denk ook dat geld niet de oplossing is voor het misbruik. Zoals in dit artikel ook staat is een groot deel van de feiten al verjaard en krijgen de slachtoffers dus ook geen schadevergoeding. Wat moet er dan met deze slachtoffers? Ik vind dat zij ook op z'n minst een vergoeding moeten krijgen voor het misbruik.
Zoals ik al zei is geld volgens mij niet de juiste oplossing, maar ik weet ook geen andere oplossing. Dus denk ik toch dat dit misschien de enige oplossing is?
Met citaat antwoorden