Enkele post bekijken
  #4  
Oud 7th November 2011, 17:09
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Eén op de vijf werkstraffen wordt niet uitgevoerd

Wat is eigenlijk het nut van een wetgevende macht als de wetten niet worden nageleefd? Wat is eigenlijk het nu van een uitvoerende macht als mensen die wetten ontlopen niet worden berecht?
Dat zijn nu twee vragen die ik mij heel de tijd stel. België stelt qua politiek al niets voor, want een regering vormen lukt al meer dan een jaar niet. Voor de rest ziet het er ook niet echt rooskleurig uit, behalve dan voor politici met een groot loon die geld uit de werkende mens zijn zakken klopt! Ik word eigenlijk echt kwaad als ik die politieke situatie bekijk!
Dit artikel is opnieuw een voorbeeld van de falende politiek binnen ons land. Mensen die iets fout doen, moeten dit inzien en onder dat besef berouw tonen en de uitgesproken straf uitvoeren. Blijkbaar gebeurd daar niet altijd zoveel van. Waarom moeten wij dan eigenlijk voor justitie betalen?
Ik snap dan ook niet dat er geen controle is op deze falende politieke pijler. Er moet toch iemand zijn die zich bezighoudt met het controleren van dergelijke praktijken, behalve dan de persoon die deze cijfers heeft gepubliceerd?
Met citaat antwoorden