Enkele post bekijken
  #4  
Oud 7th November 2011, 16:28
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Het offerfeest is iets onbekends voor niet-moslims zoals ik. Ik begrijp wel dat het een traditie is die men in stand wil houden en schapen offeren hoort nu eenmaal bij dit feest. Het zou haram zijn om de schapen eerst te verdoven omdat je dan eigenlijk een dier offert dat al dood is. Moslims moeten dieren slachten volgens een voorgeschreve wijze van slachten, de Dhabiha. Langs de andere kant zou ook ik liever hebben dat de slachting met verdoving gebeurt. Deze verdoving is vrijwel pijnloos, terwijl het rituele onbedwelmd slachten de schapen erg laat lijden. Volgens de wet mag slachten zonder verdoving enkel bij godsdienstige rituelen zoals dit, maar toch.. het zijn wel meer schapen dan normaal die op een dag geslacht worden. Misschien is de methode die in Turkijke meer en meer gebruikt wordt ook wel een idee: men slacht hier niet zelf een schaap, maar schenkt men een geldsom aan een stichting die het vlees geeft aan mensen in arme landen die het echt nodig hebben. En wie weet gebeurt de slachting voor dit vlees wel met verdoving.
Met citaat antwoorden