Enkele post bekijken
  #5  
Oud 7th November 2011, 12:46
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Langs de ene kant vind ik het begrijpelijk dat er naar een alternatief wordt gezocht voor mensen die absoluut nood hebben aan een sigaret op café. Ze kunnen nu niet meer binnen roken, moeten naar buiten en daarom willen cafés onderling concurreren door een zo aangenaam mogelijke rokersplaats te maken. Maar volgens mij verschuift dit gewoon het probleem. Het doel van het rookverbod was om mensen te doen stoppen met roken omdat het bijna nutteloos lijkt (vooral in de winter) als je enkel nog buiten mag roken. Door de tenten kunnen de rokers nog steeds op een warme plek gaan roken en staan ze niet in de regen. Nu gaan ze gewoon niet meer binnen roken, maar buiten in een tent. Mijn vraag is wat dan juist het nut was van het rookverbod? En wanneer men zegt dat het de niet-rokers niet hindert, daar heb ik ook mijn twijfels over. Als iedereen die rookt altijd buiten in een tent gaat zitten, is het niet aangenaam meer voor de niet-rokers want dan zijn zij bijna verplicht om ook buiten te gaan zitten. Ik ben niet radicaal tegen de rokerstenten, maar een voorstander zal ik ook nooit zijn.
Met citaat antwoorden