6th November 2011, 19:03
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Tinne.VanDun
Ook ik vind dit een leuk en vernieuwend concept.
Jongeren zullen zich, volgens mij, zeker aangetrokken voelen tot het spelconcept. Door alleen de website te bezoeken, worden ze zich bewust van het feit dat ontwikkelingssamenwerking nodig is én veel geld kost. Die bewustmaking kan ik uiteraard alleen maar toejuichen.
Ik vraag mij wel af of de doelgroep, de jongeren, ook effectief diegenen zullen zijn die langs de kassa paseren en hun geld ook daadwerkelijk gaan overschrijven naar dit goede doel.
|
Ik denk dat er echt wel jongeren zijn die effectief financieel hun steun willen bijdragen. Ze hebben het heft volledig zelf in handen dus ze bepalen zelf hoeveel geld ze erin steken. Jongeren die zich hiervoor in de eerste plaats willen inzetten, hebben wel iets over voor het goede doel. Er zullen natuurlijk heel wat ouders zijn die het initiatief steunen, maar hoe zou je zelf zijn als ouder wanneer je merkt dat je kind zich echt wil inzetten voor het goede doel? Ik zou, als ouder, mijn kind steunen maar toch zeker aansporen om zelf te sparen voor het project, zo ben je er uiteraard zelf veel meer bij betrokken. En als jongere zou ik zeker geen financiële steun vragen aan mijn ouders omdat het initiatief om te helpen tenslotte van jezelf komt, als je dan geld gaat vragen bij je ouders en het project niet zelf kan steunen, ben je minder verbonden met het project en voel je je minder betrokken.
|