Enkele post bekijken
Oud 5th November 2011, 16:46
jorina jorina is offline
Registered User

Ik denk dat het juist wel goed is dat er nu al over onderhandeld zou worden. Als ze de wet over euthanasie willen veranderen of uitbreiden, dan moet dit ook in het regeerakkoord komen en de mogelijke regering moet dit regeerakkoord ook voorstellen. Als ze er dan iets aan willen veranderen is iedereen ervan op de hoogte. Voor mensen die euthanasie willen plegen maar waarvoor dit voor de moment nog niet mag (gevorderde hersentumoren) is dit juist wel iets heel belangrijk. Over euthanasie zelf ben ik op bepaalde vlakken wel voor. Als mensen echt ziek zijn en ze zien geen uitweg meer, kan ik perfect begrijpen dat ze euthanasie willen plegen. De doorverwijsplicht vind ik ook meer dan goed. Er zijn waarschijnlijk al mensen die jaren vechten voor hun leven en nu gewoon op zijn. Het is veel gemakkelijker als hun dokter ze dan doorverwijst naar een andere dokter, dan dat ze nog eens energie moeten gaan verspillen aan de zoektocht naar een andere dokter. Die mensen zijn gewoon moe en ergens begrijp ik dat wel dan. Ik kan er ook niet perfect over meespreken omdat ik zelf zoiets nog niet heb meegemaakt of iemand ken die zoiets heeft meegemaakt, maar ik kan het dus wel ergens begrijpen als mensen de beslissing nemen om euthanasie te plegen.
Met citaat antwoorden