4th November 2011, 18:03
|
Registered User
|
|
|
|
Ik schrok niet zo hard bij het lezen van dit artikel, daar ik mensen ken die in een stad zijn gaan wonen en sindsdien veel meer last hebben van hun luchtwegen. Vroeger toen ze op de buiten woonden konden ze verre fietstochten aan en werd er niemand ziek, nu wanneer ze zich in 't stad verplaatsen met de fiets hebben de kinderen en zij zelf last van de luchtwegen. Ze overwegen om de fiets op stal te zetten en alles te voet af te leggen met de hoop dan minder last te hebben, ook hebben ze al met het idee geworsteld om terug te verhuizen, maar dan komt er natuurlijk weer de grotere verplaatsing bij kijken om naar het werk te gaan. Ik denk dat men wanneer men de lucht in de steden iets gezonder wil houden men een grote aanpassing moet doen aan het openbaar vervoer, of aan de rand van de steden grote parkings voorzien, zodat de mensen van daaruit dan vlot verder kunnen met het openbaar vervoer. Wanneer dit zou kunnen gebeuren zullen er al veel auto's verdwijnen uit de steden en wordt de lucht daar al beter. Maar ik denk dat er nog wel enige tijd zal overgaan alvorens men tot een oplossing kan komen om het leven in de steden gezonder te maken.
|