4th November 2011, 16:20
|
 |
Registered User
|
|
|
|
Volgens mij wordt over dit onderwerp in veel gezinnen gediscussieerd, tot vervelens toe van beide partijen. Ik denk dat het fout is om op uitgaan een leeftijd te plakken. Sommige jongeren zijn nu eenmaal veel sneller rijp dan andere, maar dat zien ze zelf vaak niet in. Dat maakt het natuurlijk ook zo enorm frustrerend, zowel voor de ouders als voor de jongeren zelf. Jongeren spiegelen zich vaak aan hun omgeving. Waarom zouden zij niet laat mogen uitgaan als sommige van hun vrienden dat wel mogen? Het is dus begrijpelijk dat jongeren zelf op hun zeventien willen uitgaan tot zes uur ’s morgens. Anderzijds is het ook begrijpelijk dat de ouders dit niet altijd toestaan. Het hangt ook allemaal van de situatie af, vind ik: met wie zijn ze weg, waar zijn ze naartoe, hoe geraken ze thuis, hoe vaak gaan ze uit, …? Elke situatie is anders, elke mens is anders en elke opvoeding is ook anders. Daarom vind ik het verkeerd om op uitgaan een leeftijd te plakken, het is te afhankelijk van de situatie en van de betrokken personen.
|