Enkele post bekijken
  #4  
Oud 4th November 2011, 10:02
AVO AVO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
Ondanks dat ik fan ben van een medium gebakken biefstuk ben ik het eigenlijk volledig eens dat mensen hun eetgewoontes/ vleesgewoontes moeten aanpassen.

Volledig vegetarisch worden hoeft niet maar 1 of 2 keer per week vlees eten is meer dan voldoende om de nodige voedingsstoffen binnen te krijgen.
Vleesmatiging is vanuit ethisch oogpunt het beste wat de mensen momenteel kunnen doen voor een stabiel behoud van de Aarde.

Ik begrijp het standpunt van EVA. De vleesconsumptie is één van de meest nefaste handelingen voor onze planeet: ontbossing, immense CO2 uitstoot ( één koe stoot ongeveer evenveel CO2 uit als een auto waarmee je 30 duizend kilometer rijdt), erosie, klimaatverandering etc. Om dan nog maar te zwijgen van het dierenleed ( maar ja, wat we niet zien, is er niet).

Een vleestaks is een mogelijke optie. Als mensen daardoor minder vlees eten, is dat geen slecht voorstel. Want, jammer genoeg, zal de meerderheid van de bevolking pas haar gedrag aanpassen wanneer ze met de rug tegen de muur worden gezet: wanneer het kalf al verdronken is OF wanneer ze het voelen in hun portemonnee.
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid.
A. Einstein
Met citaat antwoorden