Enkele post bekijken
  #3  
Oud 4th November 2011, 08:52
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
Enerzijds vind ik het ook positief dat de euthanasiewet wordt verzacht, omdat de mensen die ongeneeslijk zien zijn verlost kunnen worden van hun lijden. Ik kan het begrijpen dat wanneer je ongeneeslijk ziek bent en leeft met een helse pijn, je hiervan genoeg hebt en uit het leven wil stappen. Een mens is niet gemaakt om te leven met een chronische pijn. Dit verdient niemand, daarom vind ik dat inderdaad de euthanasiewet mag worden verzacht. Anderzijds moeten we heel alert omgaan met de euthanasiewet, waarom deze nog steeds 'onduidelijk' is, is omdat veel mensen bang zijn dat patiënten 'zomaar' euthanasie plegen, zonder er grondig over na te denken, als gemakkelijke oplossing. Dit is natuurlijk iets waarover je met heel je familie moet over beslissen, het vraagt ook heel veel tijd. Er zijn al heel wat voorwaarden waaraan een patiënt moet voldoen om euthanasie te mogen plegen. Wat houdt die 'verzachting' dan net in? Dat minderjarigen ook euthanasie mogen plegen? Is dat wel zo'n goed idee? Ik zit met gemengde gevoelens omdat ik zelf voor euthanasie ben, maar men moet zeker alert zijn voor de nadelen van euthanasie... Eens euthanasie is gepleegd, kan je immers niet meer terug...
Met citaat antwoorden