Enkele post bekijken
  #7  
Oud 3rd November 2011, 18:22
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Een e-book. Ik zou het me ook niet kunnen voorstellen dat ik een boek op het internet of op mijn computer zou lezen. Ik kan nu amper de krant online lezen, laat staan een boek van meer dan 100 bladzijden. Natuurlijk heeft deze e-book ook wel positieve gevolgen. Vele jongeren lezen niet meer zoveel maar door misschien een boek op het internet te raadplegen dat ze gestimuleerd worden tot het lezen. Het is natuurlijk ook veel gemakkelijker om in één klik een boek te voorschijn te toveren dan helemaal naar de bib te fietsen.

Maar toch ben ik niet overtuigd. Ik denk dat er ook enkele negatieve gevolgen aan gekoppeld moeten worden. Zoals op het vlak van gezondheid van onze jongeren. Uren naar een computerscherm turen is niet gezond. Maar om zo'n e-book te lezen moet je dit wel doen. Ik denk dat de gezondheid van onze jongeren zo zeker achteruit gaat gaan. Dit probleem ga je niet hebben bij het lezen van een echt boek!

Tot slot blijf ik toch een voorstander van een echt boek. Hopelijk blijft de opmars van het e-book nog even achterwege zodat wij nog kunnen genieten van de charme van een echt boek! En nu: op naar de boekenbeurs
Met citaat antwoorden