3rd November 2011, 18:25
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dat iedereen gelijk behandeld moet worden. Hakan heeft 6 jaar gewerkt gezwoegd om toch maar zijn diploma als leraar te behalen. We mogen ook niet vergeten dat dit toch heel moeilijk was om wille van de taalverschillen. Chapeau dat je dit als allochtoon toch kan verwezelijken! Daarom vind ik ook dat hij, en andere allochtonen, kansen moeten krijgen om in onze maatschappij te mogen/kunnen meedraaien. Het is inderdaad zo dat de allochtonen verwijten naar hun hoofd geslingerd krijgen van 'ze nemen andere mensen hun job af!'. Maar dan denk ik bij mezelf, misschien staat Hakan wel beter voor de klas als iemand uit ons eigen land. Misschien legt hij zo hard zijn passie in het lesgeven dat hij het inderdaad verdient om een plaatsje te krijgen in onze maatschappij. Ik vind dat iedereen die er voor werkt en die knokt voor een plaatsje verdient op onze arbeidsmarkt!
Volgens het artikel werd Hakan ook niet aanvaard door de zijn andere collega's op de school. Dit is ook iets dat niet getolereerd mag worden. Het is de keuze van de directeur om een allochtone leerkracht aan te nemen, daarom moeten de andere leerkrachten dit respecteren en misschien extra hun best doen om hem op zijn best te laten voelen. Dit is zeker iets dat wij als toekomstige leerkrachten moeten meenemen als wij zelf lesgeven.
Tot slot zou het misschien gemakkelijker zijn voor Hakan om les te geven op een school waar meerdere allochtone leerlingen zitten. Dit zou het lesgeven toch op een of andere manier vergemakkelijken...
|