Enkele post bekijken
  #10  
Oud 25th September 2005, 20:24
zwamzie's Avatar
zwamzie zwamzie is offline
SR-lid
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Westmalle
Posts: 28
Stuur een bericht via MSN naar zwamzie
Over het algemeen ga ik akkoord met wat de anderen gezegd hebben: een geldboete voor de ouders lost niet meteen de kern van het probleem op, hoewel ik er enerzijds wel van overtuigd ben dat de ouders mee deel uitmaken van de fundamenten van het probleem. 16-jarigen hebben reeds een groot deel van de opvoeding door de ouders achter de rug, de gewoonten die zij hierbij oppikten, zullen er dan ook niet snel uitgroeien (altijd hun zin krijgen, ...). Toch ben ik ervan overtuigd dat ipv een geldboete een cursus 'hoe ga ik om met mijn adolescent', meer vat kan hebben op de POS, maar natuurlijk kosten zo'n cursussen geld... en zullen ze met dit voorstel in Mechelen niet zo blij zijn... Anderzijds zal er niet alleen iets aan de ouders 'gedaan' moeten worden, deze cursus zal het gedrag van de jongeren zélf nog niet veranderen, en het zijn zij immers die de buurt op stelten zetten (als ik het artikel zo mag interpreteren). Ook hier zal dus iets op gevonden moeten worden: hoe staat het trouwens met de waarden en normen binnen het onderwijs in Mechelen en omstreken? Er zijn, als ik me niet vergis, 12 secundaire scholen in Mechelen. Je gaat me niet vertellen dat die geen inspraak hebben in het gedrag van deze jongeren...! Dit is wel wat benepen gesteld: het is niet gezegd dat precies die jongeren waar het om draait hier anders door gaan doen... Men zou een oplossing moeten uitdokteren waarbij men precies die jongeren helpt die werkelijk een probleem hebben, en met geldboetes is dat in mijn ogen echt niet verwezenlijkbaar.
Met citaat antwoorden