Enkele post bekijken
  #3  
Oud 3rd November 2011, 13:18
jessica.vanlooy jessica.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Overbevolking

Persoonlijk ben ik van mening dat Etienne Vermeersch hier wel een punt heeft. Het is niet zo omdat er op onze aarde plaats is voor 75 miljard mensen er ook effectief zoveel moeten rondlopen en dan nog een kwalitatief leven kunnen hebben. Ik ben ervan overtuigd dat als onze wereldbevolking maar blijft toenemen, dit enkel ten kosten zal gaan van natuur en mens. Het is natuurlijk niet makkelijk om de mensen zo maar gaan op te leggen hoeveel kinderen ze mogen hebben, dus ik denk wel dat je dit voorzichtig moet aanpakken en niet direct met verwijten moet gaan smijten en dreigen om eventueel kindergeld af te nemen. Ik zou ook eerst proberen om met een goede argumentatie de mensen ervan te overtuigen om niet te veel kinderen op de wereld te zetten. Je kan niet van de ene op de andere dag kindergeld gaan afnemen, mensen moeten eerst op de hoogte zijn dat er eventuele overbevolking dreigt. Daarna kan je dan stilaan een beleid invoeren, waar ze zich moeten houden aan de regel van bijvoorbeeld maar één kind per gezin, maar ik vind zeker niet dat je kindergeld moet gaan afnemen van mensen die nu al meerdere kinderen hebben. Ik vind ook dat migranten in ons land er zeker rekening mee moeten om niet te veel kinderen meer op de wereld te zetten, maar de schuld ligt zeker niet bij hen alleen.
Met citaat antwoorden