Enkele post bekijken
  #6  
Oud 3rd November 2011, 00:11
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
In tegenstelling tot wat andere studenten op dit artikel reageren, verbaast het mij niet dat de e-books nog niet zo populair zijn. Het is en blijft een andere manier van lezen, het authentieke van een boek gaat eraf wanneer je dit leest op een scherm. Ondertussen is de boekenbeurs ook volop aan de gang. Tijdens de drie dagen van het lange weekend bezochten al 36.280 mensen de beurs. Met het huidige bezoekersaantal zit de beurs ruim tienduizend bezoekers hoger dan vorig jaar. Daaraan zie je ook dat mensen/jongeren nog altijd de echtheid en de materialiteit van een boek waarderen ondanks de technologische vooruitgang.

Ik heb zelf enige beperkte ervaring met het lezen van e-books. Ik heb het eens uitgeprobeerd, maar na enkele 'schermpagina's' was ik het al beu. Mijn ogen werden er enorm uitgeput van en het voelde ook niet goed aan om met een scherm in de hand een heel boek te lezen. Het is wel handiger dan een boek om mee te nemen en bijvoorbeeld op de trein of in de file is het een leuk tijdverdrijf. Toch sluit ik mij aan bij die meerderheid die kiest voor een echt boek.
Met citaat antwoorden