Enkele post bekijken
  #4  
Oud 2nd November 2011, 23:55
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Mijn mening is dubbel:
aan de ene kant vind ik ook dat dokters ook maar mensen zijn en niet alles (van wachttijden bijvoorbeeld) op voorhand kunnen weten. Men hoeft ze daarom niet aan de schandpaal te nagelen. Ik denk dat dit redelijk gemakkelijk op te lossen is: in de huisartsenpraktijk waar ik ga, moet je , indien je wil, op voorhand reden van consultatie opgeven. Naargelang wat je schrijft, zal de arts dan wel of niet een consultatie na jou, wegdoen als ‘vrij’. Dus dan heb je, naargelang je probleem, dubbel zo veel tijd.
Ook vind ik dat mensen dikwijls ongeduldig zijn……ik zit ook niet graag te wachten en vroeger liep de wachttijd bij onze artsen op tot ongeveer een uur of 1.5 omdat die toen niet met afspraken werkten. Dat vond ik ook overdreven maar 10 minuutjes wachten vind ik niet zo erg.
Aan de andere kant vind ik ook dat patiënten recht hebben om hun verhaal te kunnen doen. Er zijn al patiëntenorganisaties die de klachten van patiënten bundelen en bekijken hoe ze er iets aan kunnen doen. Een rechtszaak openen tegen een arts die een medische fout begaan heeft, is in deze tijd heel moeilijk want artsen beschermen elkander dikwijls en dan is er moeilijk iets aan te doen. Toch vind ik dat patiënten met serieuze klachten moeten gehoord worden.
Dus ik vind zowel de stem van de dokter, als de stem van de patiënt belangrijk!
Met citaat antwoorden