Enkele post bekijken
  #18  
Oud 2nd November 2011, 14:47
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Ik heb al eerder gehoord over dit fenomeen en hier al een klasdiscussie over gehad. Ook hebben wij het ooit zelf toegepast in de klas. Het is een zeer leerrijke toepassing, maar je moet vooral kijken in welke klas je dit doet. Niet in elke klas is het altijd duidelijk dat het gaat over de leerstof. Waardoor leerlingen na deze les dit rollenspel gaan blijven toepassen.
Ik heb in het zesde middelbaar een les meegemaakt dat de klas werd onderverdeeld in twee grote groepen. Dit was tijdens de les geschiedenis. In deze les behandelden we het onderwerp over hoe de nazi's omgingen met de joden. Voor ons was het zeer duidelijke dat de docent ons enkel duidelijk wou maken hoe hard het eraan toe ging tijdens de tweede wereldoorlog. Leerlingen van het zesde middelbaar begrijpen ook dat dit niet na de les van toepassing is.
Het is wel zo dat, door het onderwerp visueel voor te stellen in de vorm van een rollenspel, de leerstof beter in het geheugen blijft.
Met citaat antwoorden