2nd November 2011, 12:47
|
Registered User
|
|
|
|
voetgangersexamen
Allereerst vind ik een fietsexamen al totaal iets anders dan een voetgangersexamen. Met de fiets kan men uiteindelijk niet zo vlug reageren dan wanneer men te voet is. Een fietsexamen in het zesde leerjaar is daarom WEL nuttig. Ik kan mij wel voorstellen dat men bezorgd is over de veiligheid van de voetgangers, maar leerlingen uit het vierde leerjaar zijn normaal al wel in staat om zelf veilig over te steken. De meeste ouders leren hun kinderen hoe ze veilig kunnen omspringen met het verkeer. Ik denk wel dat het soms nuttig kan zijn om wat extra info te geven over verkeersveiligheid voor voetgangers, maar dan in de zin van een spreker die komt vertellen in de klas. Een voetgangersexamen vind ik er persoonlijk een beetje over gaan. Dit heeft volgens mij niet veel nut. Wat naar mijn mening nog wel zou kunnen, is het oefenen op de speelplaats of in een verkeerspark (zoals vermeld staat in het artikel). Dan nog vind ik dat het beter georganiseerd zou worden voor kinderen van het eerste leerjaar, omdat deze kinderen soms nog nonchalant oversteken en niet altijd letten op de aankomende auto’s.
|